18 Ocak 2016 Pazartesi

Flash Cardla YDS'ye Nasıl Çalışılır?

Herkese merhaba! Her zaman aklımın bir köşesinde olan Flash Cardla YDS'ye nasıl çalışılır? postunu yazmamın sanırım vakti geldi.

Bugün sizlere Scientific American Mind dergisinin 700'den fazla makalede araştırma yaparak buldukları en iyi çalışma yöntemini anlatacağım. Evet tahmin edeceğiniz gibi bu yöntem Flash Cardla çalışmak. Şimdi bunu kendimize uyguluyoruz ve adı oluyor Fash Cardlarla YDS'ye çalışmak.

Yapılan bir çalışmadan bir grup öğrenciden kelime çiftlerini ezberlemeleri isteniyor. Bilindik yöntemi uygulayan bu öğrencilere bir hafta sonra teste uygulanıyor. Öğrenciler kelimelerin %35' ini ezberlemişlerdi. Bu testin üzerinden bir miktar zaman geçtikten sonra yeni bir deney yapıyorlar. Bu sefer İngilizce - Swahili kelime çiftlerini ezberlemeleri isteniyor ancak bu sefer flash cardlarla çalışmaları isteniyor. Bir hafta sonraki sonuç ne mi? Öğrenciler kelimelerin %80'ini hatırlıyor!

Bu yöntem okul öncesinden fakültelerdeki öğrencilere kadar bütün öğretim hayatında öneriliyor.

Gelelim kendi konumuza, ben Flash Cardla çalışma yöntemini ilk olarak, yabancı dergi okumak için edindiğim Scientific American Mind dergisinden öğrendim. Öğrenir öğrenmez hemen Windows mağazandan bu iş için uygun olan bir program indirdim. (Flash Study) (Android ve Iphone için olan programlar da bir hayli vardır eminim.) Daha sonra o sıralar henüz Kelime Defterim çok kalabalık olmadığından bütün kelimelerimi oraya da aktarmaya başladım. Bunun için kelimeleri tek tek yazdım. Kartın ilk sayfasına kelimenin İngilizce'sini, cinsini ve cümle içinde kullanımını yazdım. Arka sayfasınaysa kelimenin anlamını ve İngilizce'deki *synonymlerinden en yaygın olanlarını ekledim. Böylece çok güzel kelime setlerim oldu. İnternetimi kullanamadığım metro gibi yerler veya beklemek zorunda olduğum her an programı açıp çalışmaya başladım. O kadar faydalı oluyordu ki bir müddet sonra örnek cümleleri ezberlemeye başlıyordum.

Ön Sayfa
Arka Sayfa

Flash Cardlarınıza telefonunuzdan sürekli çalışmanıza gerek yok. İşe ya da okula gidip gelirken ya da yukarıda bahsettiğim durumlarda kullanmanız yeterli olacaktır. 

Her zaman söylediğim gibi; unutmayın, motivasyon ve istek her şeydir. Asla enseyi karartmayın. Bilmediğiniz bir dili öğreniyorsunuz. Şöyle düşünün: Sadece belli insanların bildiği gizemli bir dilde yeni kelimeler öğreniyorsunuz. Bugün sizlere Flash Cardla YDS'ye Nasıl Çalışılır? sorusuna yönelik kendi deneyimlerimi de ekleyerek bir şeyler katmaya çalıştım. Umarım faydalı olmuştur. İyi çalışmalar.

* synonym / n. / bir kelimenin eş ya da yakın anlamlısı

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

İlk ilke, kendinizi kandırmamaktır ve siz, en kolay kandırabileceğiniz kişisiniz. RICHARD FEYNMAN