17 Ocak 2016 Pazar

YDS'den 80 Almak

Merhaba arkadaşlar,

YDS'ye çalıştığınızı biliyorum. Yüksek notlar almak istediğinizi de biliyorum. Bunu bir türlü başaramadığı(m)nızı da. Ben kendim bunu başardım. Bu blogda sizlere Yds'den 80 almak için neler yaptığımı anlatacağım. 

YDS'den 80 almak benim kendime koyduğum ikinci hedefti. İlki 50 barajını geçmekti. 80 alana kadar ki notlarım şöyleydi;

  • 2013 YDS Sonbahar - 28,75
  • 2014 YDS İlkbahar   - 48,75
  • 2015 YDS İlkbahar   - 80,00
  • 2015 YDS Sonbahar - 85,00

Gördüğünüz üzre sürekli yükselen bir puan geçmişim var. Ancak YDS'yi başarmam tabi ki bu kadar uzun sürmedi. Tam teşekküllü ilk hazırlığım 2015 YDS İlkbahar içindi. 09 Şubat 2015'te hazırlanmaya başlamış, sınava kadar devam ettirmiştim. O sırada koyduğum hedefti YDS'den 80 almak. Ve bunu da başardım. Peki 2 aylık bir süreçte böyle bir başarıya nasıl ulaştım. Bunları yaparak;
  • Sınav için bir araştırma yaptım. Gramerin o kadar da gerekli olmadığını gördüm ve bu nedenle pasaj sorularına ağırlık vermem gerektiğini planladım. 
  • Telefonuma TurEng sözlük indirdim. Yanımda sözlük taşımama gerek kalmadı.
  • Sabah kahvaltı yaparken telefonumu yanıma koydum ve oradan İngilizce akademik metinler okudum. Çok güzel ve YDS seviyesinde siteler var ve her sabah e-maille bülten gönderiyorlar.
  • Bir kelime defteri tuttum ve sadece kendimce gerekli kelimeleri buraya işledim.
  • Q Skills for Success Reading and Writing 4 & Q Skills for Success Listening and Speaking 4 kitaplarındaki kelimeleri hakkıyla öğrendim. (Kitapta ne diyorsa onu yaparak, kitaptaki exerciseleri sırasıyla yaparak.)
  • Real Reading 3 kitabını yarısına kadar çalıştım. 
  • Looking for Alaska diye bir kitap vardı. Bunu Türkçe'siyle karşılaştırmalı olarak 50.sayfasına kadar okudum. 
  • Günde 6-7 saat sadece Reading çalıştım. Tüm bu esnada TV'de İngilizce Kanallar açıktı. Evet, uyduda İngilizce kanallar var.
  • Her kelimeyi ezberlemeye, öğrenmeye çalışmadım.
  • Sadece 3-4 deneme çözdüm. 
  • Çok okudum. Öyle ki sınavlardaki bazı soruları anlam bilgim olmadığı halde kalıba aşina olduğum için cevaplayabildim.

Ve nihayet YDS'den 80 aldım. Sakın korkmayın çekinmeyin arkadaşlar, ben 2 ayda yaptıysam 6 ayda herkes yapabilir. Sadece 1 kelime defteri ve 1 telefonla bile bu sınav başarılabilirmiş bunu anladım. Şunu söyleyebilirim arkadaşlar: son sınavda süre artırdım. Evet, telaştan odaklanamayan ben süre artırdım. Şu an için 80 bandını aşmak zor geliyor, gözümü korkutuyor. Ama her defasında 2 ayda başardığım gelişmeyi düşünüp cesaretleniyorum. Umarım faydalı olmuşumdur arkadaşlar, herkese başarılar dilerim.

8 yorum:

  1. Yaklaşık kaç sayfa okumuşsunuzdur??

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İki aylık süreçte 300 sayfayı geçmiştir sanırım.

      Sil
  2. öncelikle teşekkür ederim verdiğiniz bilgiler faydalı olacaktır.Makale okumak için önereceğiniz site nedir acaba

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Burada yazıyor:) İyi çalışmalar.
      http://www.ydsden80almak.com/2017/01/ingilizce-dolu-bir-gun-icin-7-aktivite.html

      Sil
  3. Daha önce hiç ingilizce bilmeyen biri bu sınava nasıl hazırlanmalı hele ki hedef 85 ise?Genel ingilize kurslarına gitmeden direk yds hazırlık kursuna gidebilir biyim?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Genel İngilizce kursu faydasız diyemem. Hiç İngilizce bilginiz yoksa size oldukça faydası olur. Fakat amacınız YDS ise son kurlara kadar gelmenize gerek yok. Sıfırdan başlayan ve YDS'den yüksek not almayı amaçlayan birisi önerim B1 kurunu da bitirip o kurstan ayrılmak. Daha sonra YDS hazırlık kurslarına gidebilirsiniz. Gramer konusunda özellikle tense>modal>passive sırasıyla gidildiğinde bir sürü kuralla karşılaşan ve İngilizcesi hiç olmayan bir kişi karamsarlığa düşebilir.

      Sil
  4. Tecrübenizi böyle detaylica paylaştiginiz icin tesekkur ederim, millet genelde hic calismadan girdim 90 aldim yazar gecer, siz gayet acik ve dogal bir dille 50.sayfaya kadar okudum falan demissiniz. Bu hosuma gitti. Bu arada yazdiklariniza tamamen katiliyorum suanda seviyem 60 ve hemen hemen sizinkine yakin bir yontemle calisiyorum, bakalim nasil bi degisim olacak. Herkese basarilar.

    YanıtlaSil
  5. Merhaba,
    Yıllar var UDS KPDS ile başladığım dil sınavları serüvenim devam ediyor. Amacım benim de YDS ile 80 leri gören puan... Yazdıklarınızı not aldım.Onumuz süreçteki sınavlar için niyetim için uygulamaya koyuyorum.Teşekkür ederim. 😊👍

    YanıtlaSil

İlk ilke, kendinizi kandırmamaktır ve siz, en kolay kandırabileceğiniz kişisiniz. RICHARD FEYNMAN